Škoda Karoq

Tā vien šķiet, ka autoražotājiem mūsdienās nepietiek ar to, ka viņu modeļu klāstā ir vairāki dažāda izmēra krosoveri. 

                                    

 Ir nepieciešams, lai to nosaukumi sāktos ar vienu un to pašu burtu – piemēram, VW Tiguan, VW T-Roc, Seat Ateca, Seat Arona. Savukārt Škoda tie ir Kodiaq un tagad arī Karoq. 


No ārpuses tas izskatās kā ikviens jaunākais Škoda modelis, bet zem tās slēpjas platforma, kas ir kopīga ar Seat Ateca un VW Tiguan. Lai nebūtu tā, ka Karoq tieši konkurētu ar saviem radiniekiem, tas ir nedaudz mazāks nekā Tiguan, bet ne tik sportisks un komfortablāks nekā Ateca.  


Motoru klāstā ir vairākas izvēles opcijas, turklāt Karoq var komplektēt arī ar pilnpiedziņu, sešpakāpju manuālo vai septiņpakāpju DSG pārnesumkārbu. Nav šaubu, ka pēc Yeti “demisijas” par Karoq ir liela interese, it īpaši tāpēc, ka Škoda Latvijā ir ļoti iecienīts zīmols. 


Kāds tas ir un kuru versiju izvēlēties? Lasi vairāk Whatcar.lv detalizētajā testā, kurā esam izvērtējuši Karoq motorus, gaitas īpašības, praktiskumu un citas būtiskākās pozīcijas!


Bāzes versijas 1,0 litru tilpuma motors ir pārsteidzoši dinamisks, turklāt jau no maza apgriezienu diapazona. Tas ir ideāls, ja braukšana galvenokārt notiek pa pilsētu. Tomēr, ja ir doma veikt garākus maršrutus, regulāri pielādējot Karoq ar dažādām kravām vai vilkt piekabes, 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinējs būs labāka izvēle. Tomēr mūsuprāt, no dīzeļiem vislabāko jaudas un degvielas ekonomijas līdzsvaru sniedz 2,0 litru tilpuma TDI. Vienalga vai tam ir manuālā vai automātiskā transmisija, ikviens atzinīgi novērtēs jaudas starpību, ko sniedz 2,0 TDI, salīdzinot ar 1,6 TDI. 


Mūsdienās gan arvien vairāk pircēju, it īpaši privātpersonas, izvēlas benzīna motorus. Izmantojot atrašanos VW koncerna paspārnē, Škoda var piedāvāt lielisko 1,5 litru TSI, kas jau debitējis jaunākās paaudzes VW Golf. Tam ir tikpat daudz zirgspēku, cik 2,0 litru dīzeļdzinējam, bet, lai arī griezes moments ir mazāks, par jaudas trūkumu mazā apgriezienu diapazonā tāpat nebūs jāsūdzas. 0-100 km/h paātrinājumu tas ļauj veikt 8,1 sekundē – pilnīgi pietiekami, lai turētos satiksmes plūsmā uz šosejas. 


Neraugoties uz to, ka mūsu testa auto bija 18 collu izmēra diski, Karoq demonstrēja labāku gaitas komfortu, nekā Seat Ateca vai Peugeot 3008. Tas liek secināt, ka ar mazāka izmēra diskiem gaitas komforts būs vēl labāks. Vadāmības ziņā Karoq raksturs ir kaut kur pa vidu starp Tiguan un Ateca. Tas nebūs tik ass, kā sportiskais Seat, bet noteikti izveicīgāks, nekā nedaudz garākais un smagākais Tiguan. 


Tāpat kā minētajiem radiniekiem, arī Karoq stūres reakcija ir precīza, informatīva un ne pārāk viegla, tādējādi sniedzot drošības un pārliecības sajūtu arī lielākā ātrumā. To vēl vairāk papildina laba saķere ar ceļu un papildaprīkojumā pieejamā pilnpiedziņas sistēma. 


Vispirms – motori. Nav nekāds pārsteigums, ka dīzeļdzinēji nav starp klusākajiem, veicot straujus paātrinājumus, taču, sasniedzot vienmērīgu ātrumu, to radītās skaņas izlīdzinās, aizvirzoties otrajā plānā. Tā nav tikai Karoq īpatnība vien – šī parādība ir teju universāla visiem šāda tilpuma dīzeļmotoriem. Benzīna motori ir civilizētāki un to radītās skaņas ir ausij tīkamākas. Karoq gadījumā visperfektākais mums šķita 1,5 litru tilpuma TSI. 


Par pārējiem trokšņiem – mums šķita, ka Seat Ateca ir nedaudz labāka trokšņu izolācija, taču arī Karoq ir labs piemērs, salīdzinot ar daudziem citiem konkurentiem. Ja jums tas ir svarīgi, ieteiktu šo pozīciju precizēt individuālā testa braucienā pie tuvākā Škoda pārstāvja.  


Info http://www.whatcar.lv/auto-testi/skoda/karoq/izversts/4095/2/

LV / Skoda