Škoda Superb

Ir daudzi iemesli, lai izvērtētu Superb iegādi – tam ir konkurētspējīga cena, labs aprīkojums, ekonomiski motori un laba tālākpārdošanas vērtība, tomēr pats lielākais pluss ir šī auto ietilpība. 

                                    

Tā salons ir tik plašs, ka pat varētu sagaidīt atbalsi, runājot ar aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Arī bagāžas nodalījums ir ļoti praktisks, turklāt šeit vēl runa ir par Superb “liftbeka” versiju, nevis universāli. Tātad – tas ir labs, taču cik labs tas ir, salīdzinot ar tādiem konkurentiem, kā, piemēram, Ford Mondeo? Lasi vairāk šajā testā. 


Bāzes modifikācijas 1,6 litru tilpuma 120 ZS dīzeļdzinējs šķiet mazliet par gausu, it īpaši, ja auto ir pilns ar pasažieriem.  150 ZS 1,4 TSI benzīna motors ar savu uzdevumu tiek galā labāk, taču ir jātur augsts apgriezienu līmenis, lai dinamika būtu pieņemamā līmenī. 2,0 litru tilpuma 150 ZS dīzeļmotors “uz papīra” nav tik dinamisks kā benzīna motors, taču tam ir lielāka jauda zemā apgriezienu diapazonā, tādēļ reālajā dzīvē par tā spējām nav iemesla sūdzēties – Superb ar to ir pat ātrāks, nekā ekvivalents Ford Mondeo. Faktiski, tas ir tik labs, ka jaudīgākā un dārgākā tā paša tilpuma 190 ZS dīzeļdzinēja modifikācija pat dažiem pircējiem varētu šķist lieka. Tomēr, ja dinamika ir prioritāte, pieejams arī 220 ZS 2,0 litru benzīna motors un patiešām ātrs Superb ar 280 ZS motoru un pilnpiedziņu. Eksistē arī 180 ZS 1,8 TSI benzīna motors, kas atšķirībā no abiem iepriekšminētajiem pieejams arī ar manuālo pārnesumkārbu, taču to mēs neesam izmēģinājuši.

Standarta balstiekārta un mazāka izmēra riteņu diski nodrošina ļoti labu gaitas komfortu, pat salīdzinot ar nevainojamo Ford Mondeo. Bruģis, ielāpiem klāts asfalts un “gulošie policisti” Superb balstiekārtai nav nekāds pārsteigums. Lielākā ātrumā uz līkumainas šosejas mīkstā gaita tomēr liek sajusties kā peldošā kuģī, taču tas nav kritisks mīnuss. Adaptīvā balstiekārta ir iekļauta Superb dārgākās versijas – Laurin & Klement standarta aprīkojumā, bet pārējos aprīkojuma līmeņos (izņemot bāzes līmeni Active, kur tā nav pieejama) par to ir jāpiemaksā. Šī sistēma ļauj izvēlēties dažādus braukšanas režīmus no Comfort līdz Sport, vajadzības gadījumā padarot gaitu mīkstāku vai sportiski cietāku. Neatkarīgi no izraudzītās balstiekārtas, mūsu rekomendācija ir izvairīties no 19 collu diskiem, kas padara Superb gaitu nemierīgāku, it īpaši versijās ar pilnpiedziņu. Vadāmība ir prognozējama, bet stūres reakcija, lai arī varēja būt informatīvāka, ir precīza. Azartiskas braukšanas piekritējiem tomēr vairāk patiks Ford Mondeo.

Lielākā ātrumā Superb vējstikls un sānu spoguļi rada zināmu pretvēja šalkoņu, lielāka izmēra riteņu diski ar platākām riepām savukārt ģenerē vairāk ceļa trokšņu. Tomēr šādus novērojumus rosina arī galvenie Superb konkurenti, tāpēc tas nav iemesls, lai atteiktos no tā iegādes par labu kādam citam šādas klases auto. No motoriem skaļākais ir 190 ZS dīzeļmotors, taču visi benzīna motori ir klusi un vienmērīgi, kā jau to varētu prognozēt.

Visa zina - http://www.whatcar.lv/auto-testi/skoda/superb/izversts/4076/2/
LV / Skoda